APLINKA / LAUKO KAVINĖ / PARKAVIMAS / SKVERAI

Senamiestis – ne Vingio parkas

Formuojasi ydinga praktika, kad Senamiestyje renginių metu viešuose skveruose ir aikštėse yra statomi automobiliai ir jų priekabos (food trucks) bei vyksta prekyba maistu.

2020 m. sausio 24-26 d. Vilniaus šviesų festivalio metu K. Sirvydo skveras tapo nebe pėsčiųjų pasivaikščiojimų ir poilsio skveru, o automobilių ir jų priekabų (food trucks), skirtų prekybai maistu, stovėjimo ir prekybos aikštele.

Žmonėms, atėjusiems pamatyti Vilniaus šviesos festivalio instaliacijos „duJonai – Spalvų siena“ K. Sirvydo skvere, prekybos maistu transporto priemonės užstojo vaizdą. Šviesos instaliacija buvo rodoma ant Prancūzų ambasados pastato tvoros, o norint pamatyti šią šviesos instaliaciją reikėjo stovėti ne K. Sirvydo skvere, tuo metu prikimštame automobilių, bet Didžiojoje ir Švarco gatvėse.

Visą savaitgalį burzgė generatorius prijungtas aptarnauti šiuos automobilius ir priekabas.

Festivalio išvakarėse, 2020 m. sausio 23 d., į K. Sirvydo skverą krovininis automobilis (tralas) atvežė priekabą prekybai spurgomis, taip pat stovėjo ir kiti prekybiniai automobiliai. Taigi, tomis dienomis ne vien maisto furgonai (food trucks) bet ir krovininiai automobiliai (tralai) važinėjo ant pėsčiųjų skvero grindinio ir šaligatvio, nors skvero danga nėra pritaikyta, kad ja važinėtų transporto priemonės.

Senamiestyje trūksta skverų ir žalių erdvių, kuriose būtų galima pasivaikščioti ir prisėsti ant suoliuko. Argi dar reikia papildomai užstatyti Senamiesčio skverus prekybos vagonėliais ir automobiliais?

2019 m. rugpjūčio mėn. Vilniaus miesto savivaldybė buvo išdavusi leidimus atrakcionams ir prekybai iš maisto vagonėlių „Sostinės dienų“ renginyje prie pat Karaliaus Mindaugo paminklo šalia Lietuvos nacionalinio muziejaus pastato, t. y. reprezentacinėje ir istorinėje Senamiesčio erdvėje, kuri visiškai netinkama tokiems balaganams organizuoti.

2019 m. rugsėjo 8 d. ant žalios vejos, pažeidžiant ne tik Senamiesčio įvaizdžio ypatumus, bet ir Kelių eismo taisykles, šalia Lietuvos nacionalinio muziejaus stovėjo automobilis (food truck), iš kurio buvo vykdoma prekyba maistu.

Panašu, kad valdininkams nė motais, kad ant pėsčiųjų zonos (skverų, aikščių, takų) negali stovėti automobiliai ir negali būti vykdoma prekyba maistu. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos 2020 m. sausio 20 d. įsakyme dėl leidimo organizuoti Vilniaus šviesų festivalį 2.6 ir 2.7 punktuose yra nurodoma, kad biudžetinė įstaiga „Vilniaus kultūros centras“ turi užtikrinti, kad festivalio metu nebūtų sugadintas gatvių ir aikščių grindinys, šaligatviai, veja, o padarytos žalos atveju atlyginti visus nuostolius; bei nevažiuoti automobiliais į aikštes ir ant šaligatvių, išskyrus festivalio transportą. Taigi, kaip atsitiko taip, kad Vilniaus šviesų festivalio metu buvo pažeistos ir Kelių eismo taisyklės, ir net pačiame administracijos įsakyme numatytos nuostatos? Kas atsakingas už šiuos pažeidimus: transporto priemonių savininkai, renginio organizatorius, Licencijavimo ir leidimų skyrius, ar Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, pasirašęs šį įsakymą dėl leidimo?

Pribrendo laikas stabdyti arklius, ir garsiai sakyti „NE“ prekybai iš automobilių (food trucks) Senamiesčio reprezentacinėse ir istorinėse vietose.

Nebenorime, kad mūsų žalios erdvės ir skverai taptų food truck alejomis.

Senamiestis – tai ne Vingio parkas. Kas tinka prekybai šalia parko estrados, netinka Senamiesčio reprezentacinėse vietose.

——————————

Pastaba. Prekybos viešosiose vietose taisyklės (2013-07-10 Nr. 1-1312) numato, kad:

„22. Draudžiama prekiauti (teikti paslaugas) iš prekybai pritaikytų automobilių ir priekabų (išskyrus reginių metu) Vilniaus senamiestyje, reprezentacinėse gatvėse, aikštėse ir parkuose (šių gatvių, aikščių ir parkų sąrašas tvirtinamas Vilniaus miesto savivaldės tarybos sprendimu).“

 

 

Parašykite komentarą